Nyt alkaa tuntumaan siltä, että oikeasti olisi kiva jos jotain tapahtuisi. Toki olen asialle tehnytkin jotain, aktivoin deitti-ilmoitukseni. Olen saanut jopa kaksi vastaustakin.

Toinen vastauksista nosti ihokarvani, eikä suinkaan hyvällä tavalla. Suomalainen mies "paritti" toisella paikkakunnalla asuvaa venäläissyntyistä ystävätärtään. "Kuuma ja sexy pakkaus" , voisimme kuulemma olla hänen kämpällään sillä aikaa, kun mies itse olisi töissä. Todellakin,  vastasin tuolle porsaalle. Vastasin viileän kohteliaasti, että kieltäydyn tarjouksesta. Syyksi ilmoitin, että nainen olisi mitä luultavammin itse ottanut minuun yhteyttä, jos olisi oikeasti kiinnostunut.

En tiedä herättääkö moinen huomio, tuon tyyppisissä ihmisissä mitään ajatuksia? Ei tämä ollut ensimmäinen kerta kun mies tarjoaa vaimoaan tai tyttöystäväänsä, kun ensin olen torjunut miehen itsensä. Tai ehkä olin väärässä, ehkä se kuuma ja sexy pakkaus oli antanut miehelle toimeksiannon? Epäilen sitä vahvasti, koska kieltäytymiseeni mies vastasi lyhyesti kahdella sanalla. Ehkä hän olisi selittänyt ne syyt miksi etsii naisen puolesta, jos olisi ollut naisen asialla. Ehkä viestini oli niin selkeän torjuva, että arvasi selittelyn turhaksi.

Sain minä mukavankin vastauksen. Minulle kirjoitti lähikunnasta nuori naimisissa oleva nainen. Vastasin hänelle samantien takaisin. Olin rehellinen ja sanoin epäröiväni hieman hänen nuoren ikänsä vuoksi, mutta se ei estäisi meitä tutustumasta jos siltä tuntuu. Toivon, etten ollut epäilyissäni liian torjuva tai jyrkkä. On niin ihmisestä kiinni, onko ikäero liian suuri. Klisee, ikä on vain numeroita, pitää usein paikkaansa. Toivottavasti nainen kirjoittaa vielä takaisin.

Minä otan askeleita eteenpäin. Omasta mielestäni en etene liian nopeasti. En tunne hötkyileväni, enkä sohivani epätoivon vimmalla joka suuntaan. Toivon, että tekemäni aloitteet tuottavat jonkin asteista tulosta, koska turhautuminen ei ole minun luonteiselleni ihmiselle kovinkaan rakentava tunne.