Aavistukseni oli oikea. Nainen epäröi. Epäilee itseään. Pelkää tekojensa lopullisuutta. Vaikkei tämä minulle yllätyksenä tullut, tuntuu se silti siltä, että minun olisi pitänyt uskoa intuitiotani heti alussa. Ei sillä, että minulla olisi ainakaan tässä vaiheessa mitään menetettävää, mutta silti tuntuu, että leikin tulella. Nainen ajattelee varmasti aivan samoin, hänkin leikkii tulella, mutta hänellä on paljonkin menetettävää.

On aivan turhaa etsiä tälläisestä viritelmästä järkevyyttä. Jos haluaa, että tämän kaiken pystyy selvittämään järjellä, on viisain luovuttaa heti alkuunsa. Ei tälläisessä ole järjen hiventä. Rinnakkaissuhde on puhtaasti tunteisiin ja tarpeisiin perustuva ratkaisu. Ainoa järkeen käypä asia tässä on, että kaikki tapahtuu ilman salailua puolisolta.

Yritän kaivautua muistojeni syövereihin ja muistaa mitä itse ajattelin ennen ensimmäistä suhdettani naiseen. En todellakaan muista olleeni millään lailla järkevä tai harkitsevainen. Minua ajoi suunnaton halu tietää. Halusin tietää liki hinnalla millä hyvänsä onko fantasiani totta. Tunnenko todella samoin todellisessa elämässä kuin kaikissa niissä mielikuvissa. En minä harkinnut tekojani. Ainoa järkevä asia mitä halusin varmistaa oli, että kaikki tapahtuisi avoimesti ilman salailua Mieheltä ja suurinpiirtein hänen tahtiinsa. Etenenin vääjäämättä tavoitteeseeni selvittäen kaikki ne esteet, joita parisuhde toi eteeni.

Minun täytyy kunnioittaa Naisen halua järjestellä asioita päässään. En yritä ohjailla häntä tässä asiassa. Yritän olla rohkaisematta. Painostamisesta puhumattakaan. Naisen täytyy itse selvittää tämä asia itselleen. Minun on vain odotettava kumpi vie voiton, järki vai tunteet.