Sovimme tapaavamme tällä viikolla. Nainen lähetti minulle yllättäen viestin, jossa kysyi suoraan haluanko tavata tällä vai ensiviikolla. Olen todella tyytyväinen, että hän oli aloitteellinen. Kun Nainen on valmis tapaamaan, minäkin olen, olen ollut jo tovin.

Nainen on kertonut jo useaan otteeseen jännittävänsä suunnattomasti kohtaamistamme. Puolittain hän tuntuu odottavan torjuntaa, miettii haluaako heti tietää, jos en tahdo tavata enää. Toivon, ettei tuo kaikki johdu liian heikosta itsetunnosta. Itsensä hyväksyminen ja arvostaminen, rakastaminenkin on ensiarvoisen tärkeää. Jos omaa arvoaan tai kelpaamistaan kyseenalaistaa jatkuvasti, ei elämä pysy tasapainossa. Ihmisen joka elää rinnakkaissuhteessa täytyy uskoa itseensä ja siihen mitä tekee. Toki meille kaikille tulee heikkoja hetkiä ja tarvitsemme vakuuttelua. Mutta liiasta epävarmuudesta tulee suhteessa taakka, joka lopulta tuhoaa suhteen.

Olen koettanut muistuttaa, että saattaahan käydä niin, että hän ei halua tavata minua uudelleen. Yhtä lailla Nainen saattaa torjua minut. Vaikka keskustelujemme perusteella moni asia täsmää luonteissamme, harrastuksissamme, arvoissamme, fyysisen kiinnostuksen määrä puolin ja toisin on lopulta se määräävä tekijä. Jos emme koe toisiamme seksuaalisesti puoleensavetäviksi, millään muulla ei oikeastaan enää ole väliä. Toki voimme jatkaa tutustumista kavereina, mutta fyysisen suhteen mahdollisuus on silloin menetetty.